فعالیت فرقه های نوظهور دسیسه دشمن در جنگ نرم است
کد خبر: 1317257
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶

فعالیت فرقه های نوظهور دسیسه دشمن در جنگ نرم است

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: فعالیت های فرقه های نوظهور نشانه آگاهی نداشتن برخی از افراد و دسیسه های دشمنان اسلام و انقلاب در جنگ نرم است.


محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی پلیس گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین  ‏المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه انسان باید آزاداندیش باشد و این آزادی به منزله آن نیست که به تمام باورها و اعتقادات تعرض کند، اظهار کرد: فعالیت فرقه های نوظهور نشانه آگاهی نداشتن برخی از افراد و دسیسه های دشمنان اسلام و انقلاب در جنگ نرم است.



وی با اشاره به فعالیت برخی از فرقه های نوظهور در کشور، اضافه کرد: داشتن اطلاعات اندک و ناقص و آگاهی نداشتن برخی از افراد نسبت به آزادی های شرعی در دین بزرگ و پر محتوای اسلام یکی از دلایل جذب آنها به فرقه های نوظهور است.



ممانعت از گرایش جوانان به فرقه های انحرافی



این مسئول با تاکید بر نقش منفی ماهواره ها در گسترش افکار و عقاید شیطانی و خرافه پرستی، تصریح کرد: برنامه های ناسالم و مخرب ماهواره ها، دوگانگی شخصیت والدین در ارتباط با فرزندان، اینترنت و ... از جمله دلایل جذب برخی از جوانان گمراه به این فرقه هاست.



جعفری خیرخواه یکی از دلایل گرایش به چنین فرقه هایی را آزادی های بی حدوحصر، غیراصولی و غیراخلاقی ذکر کرد و با اشاره به راهکارهای مقابله با چنین ناهنجاری هایی ادامه داد: بهترین راه مقابله معرفی بهتر و بیشتر تمام ابعاد دین مبین اسلام به جامعه به ویژه نسل جوان و دانشگاهی است.



آموزش مفاهیم قرآنی و اثرات مطلوب آن در جامعه



وی خاطرنشان کرد: زمانی که در مهدهای کودک مسئولیت تربیت روح و روان نسل آینده ساز کشور در یک مقطع زمانی حساس به عهده دارند به جای آموزش علوم و مفاهیم قرآنی، کلاس های آموزش غیر متعارف برگزار می شود که اثر نامطلوب در جامعه به جای می گذارد.



جعفری خیرخواه، نقش مبلغان مذهبی در پیشگیری از گسترش فعالیت فرقه های نوظهور را مهم دانست و یادآور شد: بهره گیری از حضور مبلغان مذهبی و بیان کامل شریعت دین اسلام به جوانان و آشنایی آنها با آزادی های شرعی موجود در دین بهترین راه مقابله با چنین افکار و امیال و باطل بنیان است.

captcha